. |
Bronnen: boeken en sites
Basisboek Voorlichtingskunde:
hoofdstuk 4 gaat in op een planmatige aanpak van voorlichting. Hierbij wordt
aandacht besteed aan de plaats van het voorlichtingsplan binnen het beleid
als geheel, het totale voorlichtingsprogramma, plannen per voorlichtingsactiviteit
en evalueren van het effect. De werkwijze is sterk gericht op het beïnvloeden
van gedrag.
N.G. Röling e.a., Uitgave Boom, Meppel 1994.
De wereld van Postbus 51
geeft geen handleiding voor het opstellen van een communicatieplan, maar wel
voorbeelden van verschillende overheidscampagnes die inzicht in communicatieplannen
geven.
A.D. de Roon en R. Middel (red),Bohn Stafleu Van Loghum, Houten 1993
De eigenwijze ontvanger
geeft een leesbaar en beknopt beeld van de veranderende omgeving waarin communicatie
plaatsvindt en van de gevolgen hiervan voor communicatiestrategieën. Aan
de orde komen onder meer zend- en bronstrategie, imagobeheer, impressiemanagement
en het belang van interne communicatie.
Tom Pauka (red), uitgave adviesbureau's B.A.R.T., De Beuk en Consonant.
Public Relations, interne en externe communicatie voor organisatie en beleid
geeft in hoofdstuk 7 een integraal model voor toepassing van public relations, dat bestaat uit: plaatsbepaling van de organisatie, het formuleren van pr-doelen, organiseren van de pr, uitvoering en evaluatie.
Hugo A. de Roode, Kluwer, 1988.
Internetsites waarin het opstellen van communicatieplannen aan de orde
komen:
Wie heeft een tip?
|
|