![]() | ![]() | ![]() |
. |
Het blijkt vaak lastig om doelgroeponderzoek goed af te bakenen en een scherpe en bruikbare onderzoeksvraag te formuleren.
Doelgroeponderzoek brengt daardoor een risico van onbeheersbaarheid met zich mee. Er zijn veel interessante gegevens en de groep is vaak breed. Bovendien bestaat de kans dat het onderzoek een berg gegevens oplevert waardoor u door de bomen het bos niet meer ziet. Deze pagina's willen hulp bieden bij het formuleren van een goede onderzoeksvraag en het beheersbaar houden van het onderzoek zelf. U vindt:
|
![]() |
. |
Beheersbaar houden5 Tips om doelgroeponderzoek beheersbaar te houden:
![]() |
![]() ![]() |
. |
5 Stappen naar een briefingStappen naar een scherpe onderzoeksvraag en een beheersbaar onderzoek:
© Copyright wijzer 2000
Het is altijd de moeite waard om commentaar van een deskundige op uw onderzoeksopzet te vragen. Met het reactieformulier kunt u vrijblijvend een globaal advies aan WIJZER vragen. ![]() |
![]() ![]() |
. |
Indelingen van doelgroeponderzoekEr zijn in de theorieboeken maar weinig bruikbare indelingen van doelgroeponderzoek te vinden.
Deze indeling is vooral geschikt voor gedragsbeïnvloedende campagnes, bijvoorbeeld in gezondheidsvoorlichting of het verkeer (rijgedrag). Vanuit de praktijk van het doelgroeponderzoek komt de volgende indeling:
|
![]() ![]() |
. | --- |
![]() |